Michael Ryan, docente investigador de la Sección Sociología, ha publicado el artículo McDonaldization and Artificial Intelligence en coautoría con George Ritzer, Sarah Hayes, Mark Elliot y Petar Jandrić. Este texto se publico en la Revista Postdigital Science and Education.
Abstract
Responding to the recent research hype in and around generative artificial intelligence (GAI), we argue that an in-depth understanding of the topic requires contextualization and historicization, nuance, and feeling, that comes only from knowing theories old and new. To that end, we have interviewed two leading global theorists, George Ritzer and J. Michael Ryan, regarding their insights related to McDonaldization and AI, including around topics of production, consumption, and prosumption, data and social justice, education, and postdigital citizen science
Sobre la revista
La revista “Postdigital Science and Education” explora la educación y la investigación en la era postdigital. Se centra en las intersecciones entre tecnología, sociología, historia, política, filosofía, artes, estudios de medios, pedagogía crítica y ciencia ficción. La revista acoge contribuciones de diversas disciplinas y metodologías de investigación interdisciplinarias, transdisciplinarias y antidisplinarias.